tisdag 13 oktober 2009

Formalia

Bara så att vi alla talar samma språk:

[Spelare till spelare, inte in game. Används för alla möjliga typer av kommenterar]
"När någon karaktär talar in game, som när Gwendolyn säger: här är ert uppdrag, möss"
Inre tankar. Jag älskar just det här med bloggspel. Det är en dimension som bloggspel excellerar i och som kan vara svår att få fram i vanligt spel. Använd det så mycket ni vill.
(parenteser är också in-game, och kan användas till det mesta, i vanlig ordning)

Frågor?

9 kommentarer:

  1. Bra att reda ut det så vi alla följer samma, flyter bättre då!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev osäker på om Murtaugh sa det sista till Adela eller om han bara tänkte det. Det där om att hon inte skulle kalla honom för gammelfar. :)

    SvaraRadera
  3. Han sa det, jag satt fast i att vi tidigare skrivit tal med kursivt, och glömde särskilja det från hans tankar. SKall se om jag kan ändra det...

    SvaraRadera
  4. Verkar inte kunna det, men det sista säger Murtaugh. Inte tänker. :)

    SvaraRadera
  5. Nä, man måste deleta hela inlägget och skriva in det igen, men det behövs inte, jag är med.

    SvaraRadera
  6. Jag är tyvärr så dålig på datorer, hur får jag texten att bli kursiv

    SvaraRadera
  7. Här kommer en liten mall.
    Kursivt:
    <i>Och sen det du vill ha kursivt följt av </i>

    Fetstil:
    <b>Och sen det du vill ha i fetstil följt av </b>

    Understruket:
    <u>Och sen det du vill ha understruket följt av </u>

    SvaraRadera
  8. En annan grej som är bra att tänka på är att försöka vänta in alla. Kolla om det är dags att slå m.m. I Mouse Guard slår SL alltid först till exempel, och Teamwork ska beskrivas m.m. Allt sånt gör fiktionen intressantare och mer mångsidig. Det funkade bra den här gången ändå, men det är något att tänka på.

    SvaraRadera
  9. Japp, bra att du styr upp det. Kan vara bra med en tydlighet där tror jag. Annars är det nog väldigt lätt, kanske än lättare via bloggspel, att fiktionen får stryk.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.