tisdag 22 mars 2011

Vår 1152, mellanspel

Murtaugh och Adela har åtevänt till Lockhaven. Murtaugh rapporterar till Gwendolyn som bekymrad tar emot nyheterna om Bryant, banditen. Murtaugh ges några dagars vila, och Adela hamnar återigen i luven på Immeric och skickas dagen efter till det avlägsna Axebridge, vid Östra Vittringen. Samtidigt återvänder Thurstan från sin patrull, med Owena. De båda kom inte alls överens, och Thurstan placeras istället hos Murtaugh. Ungtassen Llinos är även hon återigen redo för patrull, efter att (i ett försök att kyla ner hennes äventyrsiver) ha spenderat en vecka i Lockhavens stora bibliotek, med att sortera skriftrullar.

Ni tre har kallats till Gwendolyn för att få ert uppdrag.

(Är det något ni vill reda ut, fråga eller bara säga innan vi drar igång så är det här vi gör det)

6 kommentarer:

  1. Ska jag återställa mitt elände? Sjuk och trött? En av dem?

    SvaraRadera
  2. Ja, vi låtsas att du drog prologen, så du får välja att lyfta ett elände som inte är sjuk eller sårad. Trött då alltså :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det bara är till att tuta och köra.

    SvaraRadera
  4. Ok, då drar jag igång inom kort (någon dag eller så). Stay tuned!

    SvaraRadera
  5. Test. Jag har ändrat lite. Får ni e-post om det här?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.